antivirusabanner

این مشکلات از یک طرف باعث گلودرد می شوند


آفتاب نیوز :

در زیر شرایطی وجود دارد که می تواند باعث درد در یک طرف گلو شود.

تورم در پشت گلو

این زمانی است که مخاط بیش از حد معمول از حفره بینی به سمت گلو حرکت می کند. گاهی اوقات تولید مخاط به دلیل آلرژی، عفونت یا دلایل دیگر افزایش می یابد. در نتیجه، خشم می تواند فقط یک احساس آزاردهنده باشد، اما همچنین می تواند منجر به درد و التهاب شود. در برخی موارد، تنها یک طرف گلو را درگیر می کند و در کودکان بیشتر از بزرگسالان دیده می شود.

ورم لوزه

زمانی رخ می‌دهد که یک یا چند مورد از این لوزه‌ها ملتهب یا عفونی می‌شوند، معمولاً به دلیل عفونت ویروسی یا باکتریایی. ممکن است در تمام گلو درد داشته باشید یا فقط یک لوزه در یک طرف گلو تحت تأثیر قرار گرفته باشد.

آبسه اطراف لوزه ها

این یک عفونت سر و گردن است که باعث تجمع چرک در نزدیکی لوزه ها و گلو می شود. در حالی که ممکن است در بیش از یک لوزه دچار لوزه شوید، ممکن است آبسه تنها در یک لوزه ایجاد شود.

آفت دهان

آنها زخم های کوچکی هستند که می توانند روی غشاهای مخاطی، اغلب در داخل دهان یا روی لثه ظاهر شوند. اما می تواند چندین حوزه را تحت تاثیر قرار دهد، از جمله:

• گلو

• نوع

• لب

• کف دهان

• سطح زبان

• بافت نرم (عضلات و بافت همبند در پشت و سقف دهان)

تورم غدد لنفاوی

تجمع بیش از حد ذرات عفونی می تواند باعث تورم شدید غدد لنفاوی شود. از آنجایی که غدد لنفاوی در سرتاسر بدن، از جمله گردن وجود دارد، ممکن است درد را در یک گره در یک زمان یا در بیش از یک گره در یک زمان تجربه کنید.

درد در عصب زبان و گلو و درد در عصب سه قلو

این دردهای عصبی، یا نورالژی ها، زمانی رخ می دهند که اعصاب مرتبط – عصب زبانی- حلقی و عصب سه قلو – تحت فشار یا تحریک شوند.

آبسه یا عفونت دندان

یک مشکل دندانی، مانند آبسه یا عفونت، می تواند به سرعت پیشرفت کند و باعث تورم و درد در سایر نواحی سر و گردن، از جمله گلو شود.

لارنژیت

این یک عفونت گلو است که حنجره یا جعبه صدا را تحت تاثیر قرار می دهد. غدد متورم، گلودرد و گرفتگی صدا اغلب با این عفونت ها همراه هستند، اما معمولاً طی چند روز تا یک هفته از بین می روند.

کووید 19

در حدود 5 تا 10 درصد از افراد مبتلا به کووید-19، گلودرد تنها علامت است و معمولاً درد در یک طرف گلو نیست.

رفلاکس اسید به مری

این بیماری دیگری است که می تواند باعث گلودرد در یک طرف یا یک ناحیه خاص شود.

سرطان سر و گردن می تواند منشا گلودردی باشد که فقط در یک طرف ایجاد می شود. در واقع، گلودرد در یک طرف که چهار هفته یا بیشتر طول کشید، در حدود 10 درصد از افرادی که در یک مطالعه ثبت نام کردند، منجر به تشخیص سرطان شد.

Charlie Ray

نرد سفر. علاقه مند به موسیقی. بشارت دهنده توییتر. متعصب بیکن کاوشگر Wannabe. دانشجو. گیک وب دوستانه. تمرین کننده آبجو آماتور. ارتباط دهنده.

تماس با ما