antivirusabanner

آموزش لینک سازی خارجی انواع و روش های لینک سازی حرفه ای

شما می توانید به جستجو در قدیمی ترین سرویس وبلاگدهی تعداد زیادی از این قبیل وبلاگ ها پیدا کنید که ارزش توسعه و همکاری را دارند و حاضرند وبلاگ خود را در اختیار شما قرار دهند. این ابزارهای نام برده شده لینک های ورودی به سایت مورد نظر را در اختیار شما قرار می دهد. اما همانطور که گفته شد تعداد لینک های ورودی اصلا مهم نیست بلکه این مسئله که رقبا بک لینک ها را به چه سایت هایی ارجاع داده اند اهمیت دارد. بسیار مهم است تا با شناسایی آنها شما نیز بتوانید این کار را انجام داده و ارزش سایت خود را بالا ببرید. به عنوان یک قاعده کلی، شما می‌خواهید پیوندهای «فالو» بسازید، زیرا اینها پیوندهایی هستند که قرار است پیج رنک را انتقال دهند. با این حال، اگر فرصتی برای دریافت یک لینک nofollow از یک صفحه با اعتبار بالا مشاهده کردید، باید حتما این کار را انجام دهید.

  • تمرکز روی تعداد پیوندهایی که ساخته اید، ایده خوبی نیست؛ زیرا متوجه خواهید شد که این کار کیفیت را قربانی می کند.
  • (چون این سایتها مثل بقیه سایتها خدماتی و شخصی و یا مربوط به شرکت خصوصی نیستند و عموما زیر نظر دولتها هستند).
  • اگر سایر وب سایت های برجسته در مورد موضوع به صفحه لینک دهند، این نشانه خوبی است که اطلاعات کیفیت بالایی دارد.
  • این افزونه لینک خودکار وردپرس، مطالب شما را در هنگام نوشتن اسکن می کند و لینک های داخلی خودکاری را به شما پیشنهاد می دهد.

لینک سازی مسیر رفت و امد گوگل و کاربران برای سایت شما و اینکه یکی از مهم ترین فاکتور های سئو و  بهینه سازی سایت شما میباشد . پس در سئو و بهینه سازی وبسایت بحث لینک سازی داخلی و خارجی را جدی بگیرید. همچنین خرید رپورتاژ دانشگاهی و بک لینک edu نیز تاثیر بسیار زیادی در بهبود نتایج شما دارد.

لینک سازی خارجی چیست ؟(External linking)

حال که با مفایهم اولیه سئو اشنا شدید نیاز است در ادامه ما اطلاعات کاملی در خصوص مهمترین فاکتور های سئو سایت در سال جدید اطلاعات کاملی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. ما در این قسمت 5 مورد از مهم ترین فاکتور های رتبه بندی نتایج گوگل را لیست کرده ایم. در این روش لینک سازی، شما با پرداخت هزینه متن مربوطه به وب‌سایت‌تان را در رسانه‌های خبری منتشر می‌کنید. البته خرید رپورتاژ آگهی و انتشار آن نیز چالش‌های خاص خود را داشته و برای انتخاب بهترین وبسایت جهت خرید رپورتاژ آگهی، باید بررسی‌های خوب و کاملی انجام دهید. البته نوشتن خود رپورتاژ آگهی نیز باید کاملا تخصصی انجام شده و کلیه اهداف در آن به شکلی بهینه پیاده‌سازی شود. نکته مهم در فرایند لینک سازی به صورت دستی یعنی اقداماتی مثل خرید بک لینک و خرید رپورتاژ این است که گوگل فرض کنید لینک‌ها به صورت طبیعی ایجاد شده‌اند، این نکته راز موفقیت شما خواهد بود که در ادامه بیشتر به آن خواهیم پرداخت.

پیوند سازی خارجی یکی از فاکتور های مهمی است که متخصصان سئو توجه ویژه ای را به آن دارند اما باید نکاتی را در مورد آن بدانید و با قواعد و اصول آن آشنایی کامل داشته باشید که مورد جریمه گوگل واقع نشوید. در این مقاله سعی شد برای شما عزیزان مطالب مهم پیوند سازی خارجی را مورد بررسی قرار بدهیم تا شما بتوانید به بهترین نحو ممکن از آن استفاده کنید . یکی دیگر از مزایای استفاده از پیوند های خارجی این است که بدون واسطه می توانید نام خودتان و یا برندتان را معرفی کنید. شما با تولید محتوای با کیفیت و انتشار آن در فضای گوگل و یا شبکه های اجتماعی باعث می شوید که رقیبان و کاربران با شما و کسب و کارتان آشنا شوند.

اگر به طور مداوم در حال تولید محتوا و لینک سازی پیاپی هستید، این حالت طبیعی نخواهد بود و گوگل متوجه می‌شود که خودتان این وبلاگ را ساخته‌اید. ایجاد لینک های داخلی برای سئو وب سایت بسیار مهم هستند و نباید آنها را نادیده بگیرید. بهترین روش برای ایجاد لینک داخلی، استفاده از افزونه لینک سازی داخلی و خودکار می باشد.

زیرا کاربران هنگامی که محتوایی مفید و یونیک به آن ها ارائه داده می شوند ، دوست دارند که آن ها را با دوستان آشنایان خود به اشتراک بگذارند. لازم است پیوندی که به سایت شما داده می شود از سایتی مرتبط با حوزه کاری سایت شما گرفته شود. هر چقدر برند شما بیشتر رشد کند، افراد بیشتری خود به خود شما را لینک می‌کنند. در واقع فقط کافی است آدرس سایتی که می‌خواهید را وارد کنید و نوع لینک‌هایی که می‌خواهید به شما نشان داده شود را مشخص کنید.

هنوز عضو نیستید؟ثبت نام در نوین وردپرس

در واقع سایتی که شما به او لینک داده اید، متقابلاً با لینک دادن به سایت شما، لطف تان را جبران می کند. این استراتژی جنجالی ترین مورد است ، زیرا گوگل با آن غیرقابل پیش بینی رفتار می کند و ممکن است رتبه وب سایت شما را پایین بیاورد. ایجاد پیوند متقابل وقتی است که به وب سایت شخصی پیوند می دهید ، در حالی که آنها به شما پیوند می دهند. تقریباً ، این توافق نامه بین دو صاحب سایت است که پیوندهای متقابل انجام را دنبال می کنند ، اغلب با انکورتکستی از کلمه کلیدی. اگر مشاغل خاصی را برای یک مکان خاص تهیه کرده اید و یا خدمات محلی را ارائه می دهید ، قرار دادن در دایرکتوری های تجاری ضروری است. اگرچه فقط می توانید پیوندهای nofollow را در این وب سایت ها قرار دهید ، این استراتژی تأثیر مثبتی در رتبه بندی جستجوی شما دارد ، زیرا شما را به مشتریان بالقوه می فرستد ، که قبلاً شما را برای یک هدف خاص پیدا کرده اند.

  • به جای اینکه از 10 سایت با اعتبار پایین لینک بگیرید ، سعی کنید از 1 سایت با اعتبار بالا پیوند بگیرید.
  • 3_در لینک سازی به این نکته توجه کنید از کلمات همخانواده با کلمه کلیدی هایتان استفاده کنید .
  • این دوره طی چند جلسه ویدیوئی مجموعا 8 ساعت می باشد که مدام در حال بروزرسانی است و چک لیست هایی نیز درحال آماده سازی است که به مجموعه اضافه شود.
  • یکی از متداول ترین روش های بازاریابی ویروسی که افراد بسیاری نیز از آن استفاده می کنند قرار دادن جایزه در پست های اینستاگرام می باشد.
  • با استفاده از یک افزونه لینک ساز داخلی، می توانید محتواهای قدیمی خود را بروز کنید و لینک های مرتبط را درون محتوا قرار دهید.
  • در لینکدین جمعیت زیادی از متخصصین سراسر دنیا در حوزه‌های مختلف حضور دارند، بنابراین شما به شبکه گسترده‌ای از افراد حرفه‌ای وصل می‌شوید و شانس بیش‌تری برای همکاری با برندهای معتبر و شرکت‌های بین‌المللی خواهید داشت.

اصول طبیعی یک سایت به این صورت است که ابتدا روی محتوا، سئو محتوا و کارهای سئو داخلی کار انجام شود. احتمالش خیلی کم است که در هفته اول یا دوم یکی از صفحات شما بیاد بالا و لینک اول یا دوم باشد. اگر میخواهید یک لینکسازی اصولی انجام شود و گوگل هیچ گونه شک و شبهای به سایت شما نداشته باشد، بهتر است قضیه لینک سازی را چند ماه بعد از راه اندازی سایت آغاز کنید، اگرچه شما میتوانید از روز اول نیز لینک سازی انجام دهید. دامین آتوریتی یا به انگلیسی Domain Authority یکی از پارامترهایی است که توسط شرکت MOZ برای تحلیل و آنالیز سایت‌ها ارائه‌شده است.

برای اینکه بتوانید لینک های شکسته سایت خود را پیدا کنید باید تمامی مقالات و صفحات خود را بررسی کنید تا بتوانید آنها را پیدا کنید. این مسئله در سایت های فارسی هنوز به اندازه کافی جا نیفتاده است اما باید بدانید که منظور از توزیع محتوا ارسال محتوا در مکان هایی است که برای کاربران قابل رویت باشد. استفاده از سایت هایی مانند یوتیوب، اسلایدشیر و یا پینترست میتواند در این راه به شما کمک کند. با استفاده از قدرت تایپوگرافی، طراحان می توانند تجربیات دیجیتالی فریبنده و فراموش نشدنی ایجاد کنند که مجذوب، اطلاع رسانی و تأثیر ماندگاری بر روی کاربران می شود. در این مقاله قصد داریم به صورت کامل مفهموم تایپوگرافی در طراحی سایت را برای شما شرح دهیم. از همین روش برای پیدا کردن بلاگ ها هم میتونید استفاده کنید واسه لینک سازی کامنتی که برای اون جای فروم عبارت blog رو بزارید.

منابع و صفحات لیستت لینک ها استراتژی دیگری است که می توانید با چشم انداز LBT اعمال کنید. این استراتژی شامل ارائه مطالب با کیفیت خود به عنوان یک صفحه منبع برای یک طاقچه خاص است. به عنوان مثال ، بیایید بگوییم که شما محتوای منحصر به فرد با تکنیک های آواز خواندن دارید. شما می توانید لینک منبع را به وب سایتی که برای نوازندگان و خوانندگان طراحی شده باشد ، پیشنهاد دهید و شاید آنها پیوندی به وب سایت شما قرار دهند. اولین نوع و در عین حال بهترین نوع پیوندی که می توانید برای خودتان ایجاد کنید درخواست از مشتریان و شرکا است.

در این مقاله و آنچه که گذشت، از صفر تا صد نحوه لینک سازی خارجی و ساخت بک لینک برای یک سایت و انواع آن سخن گفتیم و درباره تمامی ابعاد این لینک سازی نکاتی را عنوان کردیم. نکاتی که امید است برای شما کاربردی واقع شود و نتیجه مطلوبی را در نهایت رقم بزند. لینک سازی خارجی هنوز هم میتواند برگ برنده ای باشد برای رفتن به لینک یک گوگل، اما لینک بیلدینگ باید طبق استراتژی و کاملا به صورت تخصصی انجام شود. هرگونه اشتباهی در لینک سازی موجب پنالتی شدن وبسایت میشود و تمام زحمات شما را به باد خواهد داد. اصل و اساس ساخت بک لینک برای سایت طبیعی رفتار کردن در لینک سازی خارجی است که باید به نکات گفته شده در این رابطه توجه ویژه ای داشته باشیم.

این نکته را در نظر داشته باشید که در انجمن ها باید فعالیت مداوم داشته باشید و در انجمن هایی عضو شوید که ارزش لینک گذاری شما را داشته باشند و ترافیک خوبی را بتوانید بدست بیاورید. با خریداری ریپورتاژ از سایت های معتبر یک صفحه در اختیار شما قرار می گیرد و شما می توانید از آن برای لینک گذاری خارجی خود استفاده کنید. همانطور که از نامش پیداست به لینک سازی که به صورت طبیعی انجام شود و ما دخالتی در فرآیند انجام آن نداشته باشیم لینک سازی طبیعی گفته میشود. نوین وردپرس تداعی خلاقیت و نوآوری در دنیای وردپرس فارسی است ، کیفیت محصولات ، پشتیبانی ویژه و منحصربه فرد از ویژگی های برجسته نوین وردپرس میباشد.

از این طریق صفحه‌ی سایت شما برای کسانی که آن را لینک می‌کنند نشان داده خواهد شد. پس در صفحات وب بحث لینک دادن به مطالب مشابه را باید خیلی جدی بگیریم و نباید از انها خیلی راحت بگذریم . هرچند این صفحات خروج شما کمتر باشد وبسایت شما برای گوگل محبوب تر میشود با استفاده از این روش لینک دادن به مطالب مشابه بر روی کلمات مشابه و هم خانواده بن بست ها را از سایت خود حذف کنید . 5_زمانی برای لینک سفارش بک لینک بیلدینگ اقدام کنید که سایت شما از نظر رابط کاربری و محتوا غنی شده باشد . سایت هایی با محتوای کم و ناقص سایت هایی نیستند که مردم بخاطر ان لینک بدهند و از دید گوگل این کار تقلب محسوب میشود و نتیج مخرب و منفی رویت سایت شما میگذارد . به شبکه های اجتماعی سایت موردنظر و یا قسمت پرسش و پاسخ در سایت مراجعه کنید و رفتار و نحوه پاسخگویی مدرس نسبت به مخاطبان را ببینید و آن را آنالیز کنید.

اگر میخواهید از این طریق برای لینک سازی استفاده کنید باید به شما بگوییم که تولید محتوای ارزشمند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. در واقع اینکه بتوانید با تولید محتوایی جذاب، کاربران را به سمت خود بکشانید و آنها را مجاب کنید تا آن را در بین دوستان و همکاران خود به اشترام بگذارند. درک معیارهایی که باید هنگام تعیین این اهداف در نظر گرفته شوند، مهم است. تمرکز روی تعداد پیوندهایی که ساخته اید، ایده خوبی نیست؛ زیرا متوجه خواهید شد که این کار کیفیت را قربانی می کند. شما باید از آنالیز رقبا برای تعیین شکاف پیوند بین خود و دیگران استفاده کنید و مطمئن شوید که پیوندهای درستی ایجاد می کنید که رتبه شما را افزایش می دهد. لینک بیلدینگ فرآیندی است که باعث می شود سایر وب سایت ها به صفحات وب سایت شما پیوند دهند.

شما باید مطالب را به گونه ای نشر دهید که مخاطبان را جذب کرده و آنقدر آنها را حریص کنید که برای خواندن کامل مطالب به سایت و یا وبلاگ شما مراجعه کنند. یکی از متداول ترین روش های بازاریابی ویروسی که افراد بسیاری نیز از آن استفاده می کنند قرار دادن جایزه در پست های اینستاگرام می باشد. در واقع آنها از شما میخواهند که چند نفر از دوستان خود را در زیر پست تگ کنید. برخی افراد هستند که میگویند این کار سخت است و نمیتوانم با شخصی مصاحبه ای داشته باشم و یا وقت گرفتن از آن شخص بسیار سخت است. اما باید بدانید که اگر برای رسیدن به خواسته ی خود تلاش کنید مطمئن باشید که شخص مورد نظر با شما همکاری خواهد کرد. وب وان مجموعه کاملی از خدمات و محصولات شامل بازاریابی دیجیتال, سئو, سوشال مدیا,طراحی سایت, مارکت پلیس و پیامک انبوه است تا نیازهای شما را در تمام مراحل مرتفع کند.

همچنین می‌توانید با فعالیت و یا تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی، کاربران را به وب‌سایت خود هدایت کنید. یکی دیگر از راه‌های دریافت بکلینک رایگان، استفاده از سایت‌های کوتاه کننده لینک است. این سایت‌ها هرگونه لینک شما را ریدایرکت 301 می‌کنند، به این معنا که اعتبار هر کلیک را به سات شما باز می‌گردانند. این وبسایت‌ها کلیه لینک‌های کوتاه شده سایت شما را ذخیره دارند و امکان استفاده از آنها در هر زمان را فراهم می‌کنند. هیچ‌گاه گمان نمیکردم که به این سطح از تنوع و خلاقیت در لینک سازی برسم و این را مدیون دوره لینک سازی خارجی هستم.

سعی کنید جوری رفتار نکنید که بعد از هر بار پاسخ لینک های خود را به عنوان منبع در فروم قرار دهید این کار نوعی لینک سازی فیک از جانب مدیران فروم شناخته می شود و وب سایت شما را جریمه می کند. در سایت های تبلیغاتی بسیاری مشاهده کرده اید که کمپین های محتوایی بسیار زیادی وجود دارد. شما میتوانید در این کمپین ها شرکت ها و مطالب مرتبط با وب سایت خودتان و در زمینه کاری خودتان را به نمایش بگذارید. به این مسئله دقت داشته باشید که در لینک سازی همیشه روال اینگونه پیش نمی رود که لینک بگیرید گاهی باید لینک بدهید، این لینک دادن ها میتواند در اعتبار سایت شما نقش بسیار زیادی داشته باشد.

  • لازک به ذکر است با خرید دوره های آموزش سئو سایت سئولایت شما در آن زمینه به یک متخصص تبدیل خواهید شد و تکنیک های آن شاخه از سئو را فراخواهید گرفت.
  • لینک سازی خارجی و اصولی برای وبسایت علاوه به افزایش قدرت دامنه و بهبود سئوی سایت، در افزایش بازدید سایت نیز بسیار موثر واقع میشود.
  • ورود دو مرحله ای برای حساب کاربری شما فعال شده است.یک کد تایید برای شما ارسال شد.لطفا کد را وارد نمایید.
  • به هیچ عنوان نمیگوییم که صرفا تعداد ساعت بالای یک آموزش مبنی بر کیفیت بالای آن است اما مطمئنا کوتاه بودن بیش از حد یک آموزش هم میتواند مبنی بر کامل نبودن آن باشد.
  • حداکثر 10 کلمه کلیدی را که می خواهید برای آنها رتبه بندی کنید اضافه کنید.
  • بسیاری از حوزه‌ها، دارای فروم‌ها و انجمن‌های آنلاینی هستند که به صورت تخصصی روی یک حوزه تمرکز می‌کنند.

سایت هایی مانند آی تی و تکنولوژی ایجاد اینفوگرافیک ها نیز می تواند یکی از راه های تاثیرگذار باشد. گذاشتن یک نظر معنادار در مورد مقاله یک نفر راهی عالی برای جلب توجه آنها و شروع رابطه با آنها است. اما ارسال نظرات تنها با هدف ایجاد پیوند به وب سایت خود در آنجا فقط باعث نفرت صاحبان وبلاگ از شما می شود.

شما وقتی به طور مداوم محتوا می نویسید و منتشر می نمایید، بیشتر مورد توجه قرار می گیرید. البته که بلاگری در اینستاگرام نیز به دلیل پتانسیل ارتباطیش، قدرتمند است اما انتشار مداوم محتوا، استراتژی شماره ۱ ما برای برندسازی است. برای اینکه بتوانید اعتماد گوگل را به خود جلب کنید ، بک لینک و پیوند ها یکی از مواردی است که باید به خوبی در آن عمل کنید و موارد دیگر نیز وجود دارد که باید حتما به ان ها هم توجه داشته باشید.

این موضوع می‌تواند نتیجه منفی بک لینک‌های سمی و نامعتبر را از بین ببرد و از توقف رشد شما جلوگیری به عمل آورد. لینک‌ سازی طبیعی را می‌توان همان لینک سازی‌های با برنامه دانست که قرار است تا برای سایت موثر واقع شده و موجبات رشد آن را فراهم آورند. این در حالی است که لینک سازی مصنوعی در سایت‌هایی با موضوع غیرمرتبط ساخته می‌شود و در نقظه مقابل لینک سازی طبیعی قرار دارد. اگرچه لینک های نوفاولو اعتباری به وبسایت شما منتقل نمیکنند، اما داشتن آن ها در بک لینک ها لازم و ضروری است. تاثیر ریپورتاژ آگهی بسیار زیاد است و باعث افزایش ترافیک داده سایت شما میشود و همچنین تاثیر زیادی در تعیین رتبه و جایگاه شما در نتایج گوگل خواهد داشت .

همچنین دقت کنید که about نباید محدود به سوابق کاری و مهارت‌ها شود، داستان مسیر شغلی‌ای که طی کرده‌اید را همراه با موفقیت‌ها، علاقه‌مندی‌ها و اهداف‌تان بنویسید. شما هر چقدر هم که مهارت داشته باشید و فرد باسابقه و باتجربه‌ای در حوزه کاری خود باشید، اگر برندسازی و شبکه‌سازی را جدی نگیرید، نمی‌توانید چندان موفق شوید. لینکدین به شما اجازه می‌دهد تا مهارت‌ها و فعالیت‌های خود را در معرض دید همه قرار دهید و همچنین با افرادی که در صنعت یا حرفه‌ی شما فعالیت دارند، ارتباط برقرار کنید. لینکدین ابزاری قوی و البته رایگان برای برندینگ و برقراری ارتباطات کاری است. این ارتباطات می‌توانند در به دست آوردن فرصت‌های شغلی، همکاری‌ها، یادگیری و ارتقاء شغلی، موثر باشند. در ضمن در لینکدین هم می‌توانید با افراد جدید ارتباط برقرار کنید، هم می‌توانید ارتباطات پیشین خود را با همکاران قبلی، اساتید و هم‌دانشگاهیان حفظ کنید.

دوستان این روش رو من راه تولید کم ارزش ترین بک لینک ها میدونم ولی اگر چنتا نکته رو توی زدن بک لینک کامنتی رعایت  کنید، میتونه خیلی تاثی بک لینک هاتون رو افزایش بده. برای اینکه بدونید بک لینک بخرید یا نه؟ اگر میخواید بخرید بهترین نوع اون چیه و روش ایجاد اون به چه شکل هستش این مقاله رو مطالعه کنید. اگر همه این کار هارو خوب انجام بدید، لینک سازی توی فروم ها هم یکی از بهترین روش هاست.

  • البته این را هم بگویم  که مهم ترین فاکتور برای موتور های جست و جو گر محتوا میباشد .
  • اما ماجرا در لینک‌سازی دستی کاملا متفاوت است و وب‌مستر سایت با داشتن دید قبلی و استراتژی طراحی شده، خودش وارد کار می‌شود و لینک‌هایی برای وب سایت ایجاد می‌کند.
  • الان که این محتوا را مینویسم در سال 2023 هستیم و گوگل دیگر آن کودک بی تجربه نیست که براحتی بتوان با تغییر چند انکرتکست و چندین نوع بک لینک مختلف سرش کلاه بزاریم.
  • بیایید به طور مفصل توضیح دهیم که این استراتژی ها در مورد چیست و چگونگی استفاده از آنها با ابزار لینک سازی SEMrush و سایر ابزارهای مفید توضیح داده شده است.
  • برای این کار لازم است تا در ابتدا تمامی بک لینک‌های خود در سایت‌های مختلف را پیدا کنید.

لینک سازی خارجی و اصولی برای وبسایت علاوه به افزایش قدرت دامنه و بهبود سئوی سایت، در افزایش بازدید سایت نیز بسیار موثر واقع میشود. بنابراین لینک سازی به صورت اصولی و درست نه تنها برای وبسایت شما ضرر ندارد، بلکه لازم نیز است. وقتی از بهترین اقدام ها صحبت میکنیم منظور این است که با توجه به لینک سازی رقبا ، باید سعی کنید که بهتر از آنها لینک بسازید و یا به اندازه آنها لینک سازی خوبی داشته باشید. دیدن لینک سازی رقیبان به شما کمک خواهد کرد درک بهتری برای انجام روشهای لینک سازی پیدا کنید، ببینید در دسته بندی شغلی شما، رقبا در چه سایت هایی بک لینک می سازند و از چه روشهایی برای ایجاد بک لینک استفاده می کنند. در حالی که ساخت بک لینک به نظر می رسد تلاش بیشتری نسبت به بسیاری از استراتژی های سئو مورد نیاز است، اما در نهایت برای شما مفید خواهد بود و برای دراز مدت دوام خواهد داشت. با پشتکار کافی در اجرای تاکتیک‌های لینک‌سازی، با گذشت زمان، وب‌سایت شما ممکن است آنقدر پیشرفت کند که نیازی به کار سخت برای ساخت بک لینک نداشته باشید.

این افزونه لینک سازی داخلی و خودکار به شما کمک می کند تا در میان پست های خود از لینک های مرتبط استفاده کنید تا بتوانید میزان ماندگاری بازدیدکنندگان وب سایتتان را افزایش دهید. این پلاگین دارای رابط کاربری بسیار ساده ای می باشد که هرکسی با هر میزان توانایی که دارد می تواند از آن جهت بهبود سئوی وب سایت استفاده کند. از همین رو اولین کار و شاید مهم ترین کاری که باید انجام دهید این است که مطالب خوب منتشر کنید تا کاربران را وادار به انتشار مطالب کنید.

از سال 2018 به بعد گوگل ایندکس های خود را ابتدا برای کاربران موبایلی انجام داد و این موضوع نشان می دهد که اهمیت موبایل در این سال ها بسیار بسیار افزایش پیدا کرده است. از این رو چنانچه سرعت بارگذاری وبسایت شما پایین می باشد به دنبال افزایش آن باشید تا گوگل شما را جریمه کرده است! همچنین داشتن تجربه کاربری بالا در تلفن های همراه می تواند به یک معجزه ختم شود. موضوع mobile-first index به یکی از مهم ترین موضوعات جوامع امروزی تبدیل شده است چراکه استفاده از تلفن های همراه هر روز بیشتر از قبل شده و این تاثیر پذیری نیز می تواند بر روی نمایش نتایج کاربر تاثیر گذار باشد.

درواقع لینک هایی که به اشتراک گذاشته می شوند ، پیوند محسوب نمی شوند ، اما ان ها با این کار نه تنها بازدید کنندگان سایت را افزایش می دهند ، برند شما را نیز میان دیگران شناخته تر می کنند. یکی از اشتباهات رایج در سئو این است که تصور کنید این پیوند ها فقط برای موتور های است درحالی که تئوری پیوند این است که کاربر را به مکانی که لازم دارد هدایت کند. همانطور که در قسمت قبل اشاره شد، ابزارهایی برای پیدا کردن لینک‌های معیوب وجود دارند.

قطعاً اگر لینک طبیعی بگیریم، اعتبار کسب می کنیم و این چیزی است که هر وبلاگ نویس حرفه ای باید به دنبال آن باشد. این تقریباً شبیه به استراتژی قبلی است ، به جز این که تمرکز آن بر روی تالار گفتگو و بلاگ ها و همچنین بر روی تابلوهای تصویر و سکوهای سؤال مانند Quora یا Stack Overflow است. نکته مهم در این استراتژی یافتن تالارها و وبلاگ های مناسب با محتوای مرتبط و ارزشمند است. توجه داشته باشید که Google ممکن است هر دو روش spammy را در نظر بگیرد و موقعیت های رتبه بندی شما را پایین بیاورد. این یک تکنیک بحث برانگیز است؛ در اصل ، شما یک URL را در پیام یا نظر خود قرار می دهید. با این استراتژی عاقلانه رفتار کنید ، زیرا Google پیوندهای اسپم را دوست ندارد.

اگرچه هر یک از پاسخ دهندگان به چندین استراتژی ارجح اشاره کردند ، اما ارسال مهمان در صدر لیست قرار دارد. اکثریت قریب به اتفاق متخصصان آن را یکی از موثرترین راه های رشد سبد بک لینک می دانند. به عنوان بخشی از استراتژی لینک سازی ، ارسال مهمان به عنوان ابزاری برای افزایش دید وب سایت شما در وبلاگ شخصی با قرار دادن پیوندی روی آن استفاده می شود. این پیوندها ممکن است در قسمت متن یا در قسمت “درباره نویسنده” با یک ویژگی بدون پیروی قرار گیرند ، به شرط اینکه صاحب وبلاگ به شما اجازه دهد این کار را انجام دهید. انکر تکست در لینک outbound اهمیت زیادی دارد، زیرا به کاربران کمک می‌کند که بدانند لینکی که با آن هدایت می‌شوند راجع به چه چیزیست.

یکی دیگر از مراحل مهم پس از ساختن بک لینک‌ها براساس تمام موارد ذکر شده، بررسی کیفیت و درستی عملکرد این‌ لینک‌ها در جایگاه مناسب خود است. در واقع از انجایی که ممکن است بک لینک‌ها گاهی با مشکل روبه‌رو شوند، لازم است تا بر روی آن‌ها بررسی نیز صورت گیرد. ابزارهایی چون کنسول جست‌وجوی گوگل، از مواردی هستند که برای نظارت بر روی لینک سازی خارجی و نحوه کارکرد بک لینک مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در قسمت headline عموما افراد عنوان شغلی خود را به‌علاوه جایی که در آن کار می‌کنند می‌نویسند. در ضمن بهتر است در هدلاین کلمات کلیدی پرکاربرد مربوط به حوزه کاری خود را نیز به‌صورت هشتگ (فارسی و انگلیسی) بنویسید تا با احتمال بیشتری در نتایج جست‌وجو بیایید. کسی که در لینکدین به اسم و پروفایل شما برمی‌خورد، اولین چیزی که می‌بیند و به آن دقت می‌کند عکس شماست. نباید پروفایل لینکدین خود را بدون عکس بگذارید یا عکس نامناسبی انتخاب کنید، چون در این صورت حس غیرحرفه‌ای بودن به مخاطب می‌دهد. عکس پروفایل لینکدین را باکیفیت، جدید، ساده و ترجیحا با لباس رسمی انتخاب کنید.

افزونه Interlinks Manager یک افزونه مدیریت لینک ها در وردپرس می باشد که به کمک آن می توانید انواع لینک های داخلی هوشمند را برای وب سایتتان ایجاد کنید. استفاده از این افزونه به شما کمک می کند علاوه بر بهبود سئوی وب سایت، رتبه بالاتری در نتایج گوگل به دست آورید. با استفاده از این اافزونه لینک سازی داخلی و خودکار ، می توانید تجزیه تحلیل کاملی روی تعداد لینک های داخلی، بازدید لینک ها، ردیابی کلیک ها و… داشته باشید.

همچنین این افزونه ویژگی های ارزشمندی را به شما ارائه می دهد که می تواند فرآیند لینک سازی داخلی را برای شما ساده کند. این افزونه قدرتمند به صورت کاملاً رایگان ارائه شده است که هرکسی با هر میزان توانایی که دارد می تواند از آن جهت بهبود سئوی وب سایت استفاده کند. حال که به اهمیت لینک سازی خارجی برای سایت پی بردید، این نکته را نیز در نظر داشته باشید که در این زمینه، کمیت نسبت به کیفیت ارجحیت ندارد. داشتن لینک‌های زیاد از طرف سایت‌های ماهواره‌ای یا سایت‌هایی که هیچ بیننده یا اعتباری ندارند به معنی بالا رفتن رتبه‌ی سایت شما در موتورهای جستجو نیست. برای اینکه اهمیت لینک سازی خارجی بر سایت خود و نتایج مثبت آن را مشاهده کنید باید بر کسب لینک‌های با کیفیت تمرکز کنید.

لینک‌ها باید مربوط به مطالب موجود در وب‌سایت مقصد باشد و ارزش بیشتری را به کاربر ارائه دهند. به عنوان مثال، اگر وب‌سایت هدف در مورد پخت و پز است، لینکی از یک وبلاگ مرتبط با غذا یا وب‌سایت دستور پخت غذا بسیار باارزش‌تر از لینکی از یک وب‌سایت خبری است. ما در تلاش برای توسعه وب فارسی هستیم تا بهترین مقالات در هر زمینه ای را برای وبسایت ها تهیه کنیم.

شبکه‌های فضای مجازی موجب ایجاد تحولی عظیم در بازاریابی شده‌اند و می‌توانند تبلیغ کننده‌هایی عالی برای محتوای سایت شما باشند. گاهی ممکن است یک سایت اصلا بک‌لینک نداشته باشد یا تعداد آن‌ها محدود باشد، در این صورت نیز احتمال گرفتن لینک از طرف آن سایت خیلی کم است. شاید اگر با یک دانش آموخته سئو در مورد روش های سئو سایت، حل مشکلات و… صحبت کنید، بتواند با اعتماد به نفس کامل و کلام شیوا به تمامی سؤالات شما پاسخ دهد. اگر به مباحث لینک‌سازی علاقه‌مند هستید پیشنهاد می‌کنیم اصطلاحات لینک‌سازی را به صورت کامل مطالعه کنید یا برای شروع با تکنیک‌های لینک‌سازی داخلی آشنا شوید. فقط کافی است در فرایند خلق محتوا به فکر ارائه مطالبی باشید که برای کاربران، جذاب و خواندنی باشد و ارزش به اشتراک‌گذاری را نیز داشته باشند. سال‌هاست از خواندن و نوشتن لذت می‌برم و عاشق یاد گرفتنم، مخصوصا یادگیری سئو.

البته این را هم بگویم  که مهم ترین فاکتور برای موتور های جست و جو گر محتوا میباشد . به‌طورکلی، لینک بیلدینگ خارجی یکی از جنبه‌های حیاتی سئو است و می‌تواند به شدت بر رتبه‌بندی و دیده شدن یک وب‌سایت در موتورهای جستجو تاثیر بگذارد. با ایجاد محتوای ارزشمند و ایجاد روابط با سایر وب‌سایت‌ها، مشاغل و صاحبان وب‌سایت‌ها می‌توانند استراتژی لینک سازی خارجی خود را بهبود بخشند و اعتبار و شهرت آنلاین خود را افزایش دهند.

قطعا بهترین لینک آن لینکی است که از سایت هایی با دامین آتوریتی بالا به سایت هدف داده می شود که در بیشتر مواقع به صورت ریپورتاژ آگهی (بک لینک پولی) است. علاوه بر این، شما می توانید متوجه شوید که رقبای شما از چه منابع مهمی لینک می گیرند. بنابراین به جای احساس ناامیدی یا پذیرفتن وضع موجود، اجازه دهید دیگران کارهای سخت را انجام دهند و از آنها یاد بگیرید. اگر متوجه شوید که رقبای شما در موتورهای جستجو رتبه بالاتری نسبت به شما دارند، احتمالاً آنها در مسیر درست قرار دارند پس شما هم می توانید آنجا باشید.

لینک سازی خارجی امری زمان بر اما نتیجه بخش است و شما می توانید با استفاده از آن به جایگاه رتبه های برتر گوگل برسید. همانطور که در ابتدای مقاله گفته شد لینک سازی خارجی عبارت است از لینک هایی که از دامنه خود به دامنه های دیگر داده می شود. اما بک لینک بر عکس این موضوع است یعنی از سایت های دیگر به سایت ما لینک داده شود. در سئو و بهینه سازی وبسایت لینک سازی یک فاکتور اساسی و بسیار مهم میباشد که با استفاده از لینک سازی داخلی و خارجی میتوانید وبسایت خود را برای برای موتور های جست و جو گر بهینه سازی کنید.

در همین خصوص مقوله user experience یا تجربه کاربری رابه هیچ عنوان فراموش نکنید. فراموش نکنید که استفاده از فونت های جذاب، تصاویر حرفه ای و همچنین رنگ بندی های خارق العاده می تواند تاثیر بسیار زیادی در سئو وبسایت شما داشته باشد. با تهیه و خرید دوره سئو (آموزش افزایش سرعت سایت در وردپرس) به تمام تکنیک های این مبحث آشنا شوید. اگر مقاله را تا به اینجا همراه ما بوده باشید، اکنون اطلاعات خوبی را درباره لینک سازی خارجی و اصول و قواعد آن دارید. اصول و قواعدی که با استفاده از آن‌ها و راهکارهای بیان شده در این مقاله می‌توانید نتیجه طلوبی را به دست آورید.

انکرتکست بخشی از پیوند است که قابلیت مشاهده و کلیک زنی برای کاربر را دارد. انکر تکست یه سیگنال قوی برای کاربران و موتورهای جست و جو برای درک موضوع صفحه ای است که لینک شده است. هایپرلینکی که در سایت خود اضافه می‌کنید می‌تواند به صفحه‌‌ی دیگری از سایت شما (لینک داخلی) یا صفحه‌ای در سایت دیگر (لینک خارجی) اشاره کند. در هر دو صورت، با تهیه انکرتکست معنی‌دار، به خزنده‌های موتور جستجو و کاربران کمک می‌کنید که هدف کلی سایت را متوجه شوند.

این عدد هرچقدر به ١٠٠ نزدیک باشد، بیانگر اعتبار و قدرت بالاتر سایت نزد گوگل و دیگر موتورهای جستجو خواهد بود. بهتر است در سایت هایی که دامین اتوریتی بالایی دارند لینک بگیریم، اما باز هم گرفتن لینک از سایت های با دامین اتوریتی پایین و متوسط به شرطی که اسپم نباشند، توصیه میشود. اما یک نکته ای که این جا حائز اهمیت است، این است که در لینک سازی در سایت هایی با دامین اتوریتی پایین کم باشند و زیاد روی آن ها کار نکنیم. ساخت اکانت در لینکدین اصلا کار سختی نیست، همه چیز واضح و مشخص است، فقط باید به یک سری نکات دقت کنید تا بتوانید یک پروفایل حرفه‌ای داشته باشید.

پس اگر می‌خواهید در دنیای آنلاین به رقابت بپردازید و از سایرین جلو بزنید، این مقاله را از دست ندهید. این مطلب به گونه‌ای طراحی شده تا شما را سریعاً در مسیر درست جلو ببرد و به هدفتان برساند. اگر صفحه ای لینک داخلی و لینک خارجی نداشته باشد به معنی بن بست میباشد .

Roy Christensen

متخصص اینترنت دانشجو. نینجا فرهنگ پاپ. علاقه مندان پرشور توییتر.

تماس با ما